W kwietniu 2019 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Stawiam na pielęgniarstwo, stawiam na położnictwo”, której celem jest promocja zawodu pielęgniarki i położnej. Akcja powstała we współpracy Departamentu Pielęgniarek i Położnych Ministerstwa Zdrowia, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego oraz Polskiego Towarzystwa Położnych.
W ramach kampanii powstał spot pokazujący eksponaty Muzeum Historii Pielęgniarstwa, o których opowiada przewodnicząca głównej komisji historycznej, Krystyna Wolska-Lipiec. Przedstawione zostały również archiwalne podręczniki, pisma, medale, odznaczenia, strzykawki i narzędzia chirurgiczne, sale ćwiczeń oraz historia Warszawskiej Szkoły Pielęgniarstwa.
„Mówiąc o przyszłości zawodu należy znać jego historię” – komentuje ministerstwo.
PRoto.pl poprosiło ministerstwo o więcej informacji na temat kampanii, lecz nie otrzymało ich do czasu publikacji. (ak)
AKTUALIZACJA 25.04.2019: 25 kwietnia 2019 roku informacja o kampanii oraz spot zniknęły ze strony ministerstwa, które poinformowało redakcję o omyłkowym umieszczeniu informacji o akcji na stronie resortu.