piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRuszyła 20. edycja Szlachetnej Paczki. Skupia się na tym, „czym jest szczęście”

Ruszyła 20. edycja Szlachetnej Paczki. Skupia się na tym, „czym jest szczęście”

14 listopada 2020 roku rozpoczęła się 20. edycja Szlachetnej Paczki. Główna idea komunikacji tegorocznej kampanii koncentruje się na pytaniu: „Czym jest szczęście?”.  

Organizatorzy akcji zaznaczają, że „fundamentem dla hasła” stały się historie potrzebujących pokazujące, że „to, co dla wielu z nas jest w zasięgu ręki, dla innych może być szczytem pragnień, definicją pełnego szczęścia”.

„Wszystkie nasze działania sprowadzają się do jednego: żeby nikt, kto potrzebuje pomocy, nie został sam” – mówi Konrad Kruczkowski, dyrektor ds. komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA. „Żeby to było możliwe, musimy o Szlachetnej Paczce mówić światu. Skutecznie, a więc tak, żeby świat nie tyko słyszał, ale reagował” – dodaje.

Dowiadujemy się, że w ramach działań na stronie internetowej Szlachetnej Paczki pojawiły się historie wielu rodzin z całej Polski, „które w tym wyjątkowo trudnym roku potrzebują wsparcia bardziej niż kiedykolwiek”. Dodatkowo podczas zorganizowanego live’a na Facebooku zaprezentowany został też kampanijny spot w trzech wariantach – każdy z innym zakończeniem. Filmy są emitowane m.in. w kanałach socialmediowych Szlachetnej Paczki i partnerów oraz na antenie TVN, w Playerze TVN i na Onecie.

Oficjalne otwarcie bazy rodzin Szlachetnej Paczki miało miejsce na Facebooku również podczas live’ów, w czasie których dziennikarz Jarosław Kuźniar rozmawiał o szczęściu i mądrej pomocy m.in. z polską kucharką Anną Starmach, reporterką Katarzyną Boni, grupą ratowników górskich GOPR czy wolontariuszami i darczyńcami Szlachetnej Paczki.

Akcji towarzyszy też Inicjatywa #LudzieNieLiczby, czyli cykl reportaży, których bohaterami są beneficjenci Paczki szczególnie dotknięci skutkami pandemii COVID-19, który pojawił się 21 listopada w Onecie.

Działania wspierają też m.in. platformy Allegro oraz InPost. W ramach wspólnej akcji „Każda paczka może być szlachetna” od 14 listopada do 31 grudnia 2020 roku każdy, kto zrobi zakupy w Allegro lub wybierze Paczkomaty InPost jako sposób dostawy zakupów w sieci, wesprze potrzebujących ze Szlachetnej Paczki.

Organizatorzy przypominają, że w zeszłorocznej edycji udało się pomóc ponad 14,5 tys. rodzin. Wtedy to paczki przygotowywało ponad pół miliona darczyńców, a do potrzebujących trafiła pomoc o łącznej wartości prawie 46 mln zł.

Zakończenie akcji planowane jest w dniach 12-13 grudnia 2020 roku, kiedy to do rodzin trafią paczki darczyńców, natomiast działania w ramach kampanii komunikacyjnej zamkną się około 20 grudnia 2020 roku, kiedy opublikowane będą wyniki tegorocznej Szlachetnej Paczki. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj