Na początku maja 2024 roku rozpoczęła się kampania „#BrukselaToNieKurort”, której organizatorem jest Fundacja Szkoła Liderów im. Zbigniewa Pełczyńskiego.
Akcja ma zachęcić Polaków do świadomego głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jest skierowana do osób, które – pomimo starań – nie do końca orientują się w zawiłościach geopolityki lub zasad funkcjonowania Unii Europejskiej.
Celem projektu jest podkreślenie, że Bruksela powinna być miejscem, gdzie kompetentne osoby decydują o losach Polski i Europy. Jego założeniem jest również zwrócenie uwagi na wyzwania i zagrożenia, z którymi obecnie muszą mierzyć się UE oraz kraje członkowskie. Mowa m.in. o zmianach klimatu, cyberzagrożeniach czy agresywnej Rosji.
„Mówimy o kompetencjach, które powinny posiadać osoby reprezentujące nas w europarlamencie. I przede wszystkim: podkreślamy, że zdecydowanie nie warto pozostawić kwestii wyboru innym! Zachęcamy wszystkie organizacje i osoby, którym bliskie jest świadome głosowanie, do włączenia się w naszą kampanię, by frekwencja 9 czerwca pozytywnie nas zaskoczyła” – mówi Magdalena Tchórznicka z Fundacji Szkoła Liderów.
Źródło: youtube.com/@BrukselaToNieKurort
W ramach akcji powstają treści edukacyjne na temat tego, że „Bruksela to nie kurort”. Do współpracy zaproszono twórców internetowych takich jak Katarzyna Gandor, Miłosz Wiatrowski-Bujacz czy Paulina Górska. W kampanię włączają się również organizacje pozarządowe i społeczne.
Z treściami dotyczącymi inicjatywy będzie można zapoznać się zarówno na stronie kampanii, jak i w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych.
Za działania PR-owe i edukacyjne odpowiada Profeina, natomiast za realizację spotu oraz działania brandingowe i reklamowe – Olmeka Creation House. (an)