W lutym 2024 roku House 337, agencja kreatywna, oraz Autistica, organizacja charytatywna zajmująca się badaniami i kampaniami, ruszyły z kampanią „Unseen CV”. Akcja prowadzona w Wielkiej Brytanii ma na celu zwiększenie możliwości zatrudnienia i wsparcia dla osób neuroróżnorodnych.
Inicjatywa podkreśla, jak często pracodawcy nie dostrzegają talentów osób neurodywergentnych podczas procesu selekcji. Takie działanie sprawia, że wielu wykwalifikowanych kandydatów jest pomijanych lub źle zrozumianych, ponieważ pracodawcy nie zauważają ich cennych umiejętności.
1 na 7 osób w Wielkiej Brytanii jest neuroróżnorodna, a według theONS, osoby z poważnymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, osoby autystyczne i osoby z problemami ze zdrowiem psychicznym mają najniższe wskaźniki zatrudnienia.
Akcja kieruje pracodawców na stronę organizacji Autistica, gdzie mogą zarejestrować się w Neurodiversity Employers Index (NDEI) i dowiedzieć się, jak dostosować proces rekrutacji i środowisko pracy do potrzeb osób neurodywersyjnych. Jest to program, który pomaga organizacjom zauważyć, przyciągnąć i zatrzymać utalentowane osoby neuroróżnorodne. Uczestniczące w projekcie firmy otrzymają m.in. poufny, punktowany raport oraz listę celów zrównoważonego budowania i wspierania zespołów neurodywersyjnych. Będą one mogły także wziąć udział w corocznych wyróżnieniach NDEI i uzyskać dostęp do grupy pracodawców przodujących w neurointegracji w miejscu pracy w celu nawiązywania kontaktów i dzielenia się wiedzą.
linkedin.com/house337
Kampania jest promowana za pomocą zewnętrznych reklam oraz mediów społecznościowych. Na plakatach zostały umieszczone puste CV, które mają za zadanie pokazać, że talenty osób neuroróznorodnych są często niedostrzegane przez pracodawców. (ao)