Jury, złożone z ekspertów związanych z branżą marketingu, nagrodzi najlepsze kampanie z roku 2012 w 7 kategoriach. Zgłoszenia do konkursu można rejestrować za pośrednictwem strony internetowej.
Liczba kampanii społecznych rośnie z roku na rok. Rok 2012 przyniósł ponad 100 kampanii, których twórcy chcą zmieniać polską rzeczywistość społeczną za pomocą działań marketingowo-reklamowych. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:
– Kampanie organizacji pozarządowych
– Kampanie instytucji publicznych
– Kampanie lokalne
– Kampanie o tematyce zdrowotnej
– Kampanie firm i fundacji firm
– Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)
– Akcje zaangażowane społecznie
Dodatkowo jury może przyznać dowolną ilość wyróżnień m. in. za:
– najlepsze działania PR
– najbardziej inspirującą kreację reklamową
– najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe
W konkursie udział brać mogą organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy, agencje reklamowe i public relations oraz osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w 2012 roku zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl będą mogli głosować na zgłoszenia z kategorii Akcje zaangażowane społecznie.
Partnerem strategicznym konkursu jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, natomiast patronat honorowy objęła małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.
„Głównym celem konkursu jest ocena jakości kampanii pod względem warsztatowym. Jurorzy koncentrują się na kreacji i nowatorstwie podejścia do tematu, który kampania porusza. Nie chcemy, by zmagania konkursowe stały się próbą oceny tematyki, na którą zwracają jej twórcy” – mówi przewodniczący Jury prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, Paweł Prochenko.
Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród 25 kwietnia 2013 r. Po raz kolejny Gala odbędzie się w TR Warszawa. Więcej szczegółów na temat konkursu można dowiedzieć się na stronie: www.konkurs.kampaniespoleczne.pl.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Dodatkowe informacje oraz formularz zgłoszeń znajduje się na stronie.