W styczniu 2021 roku wystartowało nowe badanie dotyczące współpracy między środowiskiem akademickim a biznesem w zakresie komunikacji marketingowej. Jego organizatorem jest Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Celem badania jest poznanie opinii i doświadczeń w obszarze współpracy biznesu i edukacji w zakresie kształcenia na rzecz sektora komunikacji marketingowej. Na podstawie ankiet opracowany zostanie raport, który prezentować będzie status współpracy, wskaźniki potencjału oraz bariery kooperacji. Wyniki mają posłużyć także do stworzenia założenia warsztatów dotyczących usprawnienia tej współpracy.
Ankieta adresowana jest m.in. do przedsiębiorców z agencji reklamowych, domów produkcyjnych i mediowych oraz agencji mediowych, reklamodawców, marketerów, wydawców, pracowników agencji eventowych czy nadawców programów ogólnodostępnych i abonamentowych, a także przedstawicieli środowiska akademickiego, takich jak wykładowcy i władze uczelni.
Ankietę wypełnić można na stronie do 31 stycznia 2021 roku.
Jak deklarują organizatorzy, raport z badania będzie dostępny w pierwszym kwartale 2021 roku na stronie internetowej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej jest inicjatywą wspierającą edukację branży. Rada reprezentuje sektor gospodarki w rozmowach z pozostałymi uczestnikami rynku, wyznacza standardy kompetencji oraz dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach i na uczelniach oraz podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy. Organizacja powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. (ak)