Przewodniczącą jury konkursu została Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.
W tegorocznej edycji organizatorzy szykują wiele zmian. Zgłoszenia można dokonać łącznie w 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych oraz 13 sektorowych. Powstała jedna nowa kategoria – Research&Insight, która poszerzyła grono kategorii specjalnych. Jej partnerem został Instytut Monitorowania Mediów.
Liczne zmiany objęły kategorie sektorowe. W skutek rozdzielenia poszczególnych sektorów powstały między innymi kategorie: Sport, Turystyka i rekreacja, Uroda, Higiena i wellness, Moda i styl życia, Przemysł i infrastruktura.
Zmiany wprowadzono również w definicji kategorii Custom publishing oraz Content marketing – branded content.
W tym roku pojawiły się nowe kryteria oceniania projektów w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja, wyniki. W oparciu o nie odświeżono także formularz zgłoszeniowy.
Podobnie jak w ubiegłym roku nagrody zostaną przyznane w trzech kolorach: Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. Nowością będzie przyznanie statuetki Najlepszego w konkursie. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją.
Na nagrody wpływ będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi plebiscyt na Nagrodę Publiczności. Pod koniec wrześnie rozpocznie się głosowanie, które będzie prowadzone za pośrednictwem dedykowanej platformy.
Wszystkie nagrody zostaną rozdane podczas uroczystej gali 1 grudnia w hotelu Sofitel.
Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane do 4 lipca do godz. 16:00 w pierwszym terminie oraz do 11 lipca do godz. 16:00 w drugim, ostatecznym terminie.
W związku z licznymi zmianami w konkursie, ZFPR organizuje szkolenie dla zgłaszających, które odbędzie się 24 maja o godz. 13:00 w siedzibie ZFPR. Szkolenie jest bezpłatne, ale aby wziąć w nim udział należy dokonać rejestracji na stronie.
Audytorem konkursu jest KPMG.
Partnerami Złotych Spinaczy są: PRoto, IMM, Conrego, EDC Expert Direct Communication, Newseria, Marketing przy kawie, Transmisje Online, Michał Gmitruk Production. (pk)