Klub Agencji Eventowych i Media & Marketing Polska przebadały rynek agencji event marketingowych w Polsce. Raport został przygotowany na podstawie badań przeprowadzonych przez Millward Brown.
Celem działań była ocena poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, zbadanie pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów współpracy najbardziej cenionych przez stronę klienta. Przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce oraz o prognozę, jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.
Na podstawie otrzymanych odpowiedzi wywnioskowano, że klienci oceniają poziom świadczonych przez agencje eventowe usług bardzo wysoko: w 5-stopniowej skali średnia wyniosła 4,5.
Klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości gotowi ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30 proc. odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56 proc. „raczej tak”).
Czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61 proc. odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20 proc. i 19 proc.).
Zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce pokazuje, że klienci bardziej cenią event marketing – dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.
Pełen raport „Agencje Eventowe” można pobrać bezpłatnie razem z październikowym wydaniem Media i Marketing Polska na systemy iOS i Android.