Coraz więcej agencji PR specjalizuje się w organizacji wydarzeń. Powód? Klienci domagają się kompleksowej usługi – zauważa MICE Poland. Agencje eventowe nie chcą jednak pozostać w tyle i organizują działy komunikacji.
Zdanie komentatorów rynku wypowiadających dla MICE Poland jest to już powszechny trend. Co więcej, będzie on postępował. Potencjalni klienci życzą sobie usług promocyjnych na wielu frontach jednocześnie. „(…)takie mieszanie kompetencji wymuszane jest przez prawo rynku i klientów (…)” – zauważa Agnieszka Grzybowska, event manager w Alternatywa Events. Potwierdza to Jadwiga Święcicka-Stępniak, dyrektor biura Związku Firm Public Relations. Jej zdaniem event jest doskonałym narzędziem PR, w związku z tym rosnący udział agencji PR-owych w rynku wydarzeń nie powinien dziwić. Z kolei Andrzej Bagniuk, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej precyzuje, że w przypadku PR-owców chodzi raczej o wsparcie szerszych działań promocyjnych i organizację prostych wydarzeń. W dodatku agencje PR same oferując organizację eventów jak uzupełnienie usług, często zlecają je podwykonawcom. „Przygotowanie eventu to potencjalnie bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, nawet jeżeli jest to wydarzenie na małą skalę. Warto powierzyć jego organizację specjalistom, o ile nie dysponuje się własną kadrą eventowa” – podsumowuje Bagnisk. (bs)