sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRyszard Solski komentuje ranking Pressa

Ryszard Solski komentuje ranking Pressa

W związku z publikacją rankingu Pressa, Ryszard Solski założyciel agencji Solski Burson-Marsteller komentuje jego wyniki:
Chwała Pressowi za pracę, którą od kilku lat wykonuje i która pozwala z grubsza zorientować się, jak agencje sobie radzą w kolejnych latach.
Jednak dopóki polska branża PR nie uzgodni standardu podawania danych, dopóty kolejność w tych rankingach będzie w dużej mierze przypadkowa. Na świecie rankingi firm konsultingowych, w tym PR, są układane wg tzw. fee income, a więc wyłącznie wynagrodzenia za usługi, bez uwzględnienia kosztów zewnętrznych, czyli pieniędzy klientów wydawanych przez agencje w ich imieniu, np. na koszty eventów, badań społecznych, czy reklamę. Zapewne w polskich warunkach powinny to być dane z rachunku zysków i strat w wersji porównawczej: przychody netto (pozycja A) po odjęciu pozycji „usługi obce” (BIII).

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj