poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRzecz o informacji prasowej

Rzecz o informacji prasowej

Radek Popiel, PR manager w Rainer Communication pisze w Pulsie Biznesu o tym, jak konstuować informacje prasowe, by nie trafiały do kosza. Aby napisać dobrą informację prasową, trzeba znać odpowiedzi na kilka pytań: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego, a na końcu – i co z tego? By dziennikarz przeczytał wysłaną e-mailem wiadomość (z datą i nie dłuższą niż strona A4), musi ona mówić, czego dotyczy i z jakiej firmy pochodzi. Pierwsze zdania są decydujące, gdyż „poznawszy tytuł i lead, dziennikarz albo czyta dalej, albo kasuje wiadomość” – pisze autor artykułu.

Ważne jest również, jak i do kogo jest wysyłana informacja prasowa. „Niby prosta rzecz, ale wiele osób nie umie korzystać z funkcji UDW (ukryte do wiadomości), wklejając setki adresów e-mail, które każdy odbiorca może przeglądać”. Takie postępowanie może PR-owca spalić. Kolejne rady Popiela to: nie wysyłać informacji do dziennikarza, który daną tematyką się nie zajmuje, informacje najlepiej wysyłać rano, odbierać telefony bezpośrednio po wysłaniu informacji, nie używać technicznego żargonu ani „języka prezesa”.(jcm)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj