Pisaliśmy o rankingu, wedle którego bank PKO BP został uznany najgorszym sponsorem sportowym 2009 roku, ze względu na „styl” sponsorowania narodowej drużyny piłkarzy ręcznych. O współpracę tego banku ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce PRoto postanowiło zapytać Marka Kłucińskiego, rzecznika PKO BP.
Redakcja PRoto: Co skłoniło bank PKO BP do sponsorowania polskich szczypiornistów?
Marek Kłuciński, rzecznik prasowy banku PKO BP: Decyzja o rozpoczęciu współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce wpisywała się w politykę sponsoringową Banku. W ramach współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim wspieraliśmy sporty olimpijskie, w tym piłkę ręczną. Dla przykładu, przed sponsorowaniem piłki ręcznej, bank PKO BP wspierał kadrę florecistek.
Red.: Jaka była natomiast przyczyna zakończenia współpracy z ZPRP?
MK: Umowa sponsorska wygasła 31 marca 2009 roku, w związku z decyzją ówczesnego kierownictwa Banku.
Red.: Czy działania podjęte w ramach sponsoringu polskich piłkarzy ręcznych wsparły markę PKO BP?
MK: Wszystkimi naszymi działaniami staramy się wspierać naszą markę. Nie inaczej było i tym razem, a korzyści ze współpracy odniosły obie strony.
Rozmawiał Karol Schwann
P.S. Rzecznik nie chciał udzielić komentarza odnośnie powodów decyzji kierownictwa banku PKO BP o rezygnacji ze sponsorowania kadry piłkarzy ręcznych.