niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRzecznik prasowy pod lupą

Rzecznik prasowy pod lupą

W grudniowym wydaniu Home&Market dr Tomasz Soliński pisze o pracy rzecznika prasowego. Autor zastanawia się nad tym, jakie cechy powinien mieć rzecznik, czym się zajmuje i jakie są „grzechy” jego zawodu. Od przedstawicieli tej profesji oczekuje się -jego zdaniem – znajomości mediów oraz własnej firmy. Doskonała komunikatywność, poprawność językowa i rzetelność w przekazywaniu informacji są równie ważne. Według Solińskiego do zadań rzecznika należy nie tylko komunikacja zewnętrzna, ale także wewnętrzna, aby pracownicy wiedzieli pierwsi co się dzieje w firmie, zanim media zaczną o tym mówić.

Wśród największych błędów autor wymienia unikanie dziennikarzy, dzielenie ich na gorszych i lepszych czy ogólnikowość i brak precyzji w przekazywaniu komunikatów. Soliński zwraca uwagę, że rzecznik prasowy to nie to samo, co specjalista ds. public relations. Pierwszy przekazuje informacje, a drugi dba o pozytywny wizerunek organizacji. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj