W związku z rozwiązaniem przez białostocki magistrat umowy z Eskadrą zapytaliśmy rzecznika prasowego Prezydenta Miasta Białegostoku Urszulę Sienkiewicz o plany promocyjne miasta.
Red. PRoto: Kiedy zakończyli Państwo współpracę z Eskadrą i na jakiej podstawie?
Urszula Sienkiewicz: Odstąpienie od umowy nastąpiło dnia 14 stycznia z uwagi na to, że kampania będąca przedmiotem umowy oparta jest o funkcjonujący logotyp, a istnieją uzasadnione wątpliwości co do jego dalszego funkcjonowania w obecnej formie. Radcy prawni magistratu ustalili, że w przypadku zmiany logotypu – co może nastąpić – umowa nie mogłaby zostać zrealizowana.
Red.: Czy Eskadra może się odwoływać od tej decyzji?
US: Eskadra przyjęła decyzję Miasta ze zrozumieniem, zatem nie spodziewamy się odwołania. Jako profesjonaliści zdają sobie z pewnością sprawę, że wartość każdej kampanii leży w jej efektywności, a przy istniejących na chwilę obecną wątpliwościach dotyczących logotypu, trudno byłoby taką kampanię skutecznie prowadzić. Ale na to pytanie powinni odpowiedzieć przedstawiciele Eskadry.
Red.: Na kiedy ma być gotowa ekspertyza opiniująca logotyp?
US: Spodziewamy się, że ekspertyzy będą gotowe do końca stycznia.
Red.: A jeśli badania wśród białostoczan, zapowiadane przez Eskadrę, wykażą, że mieszkańcom podobał się logotyp i całą aferę wokół niego uznają za niepotrzebną?
US: Na chwilę obecną za wcześnie jest na konstruowanie tego typu scenariuszy, poczekajmy cierpliwie po pierwsze na wyniki ekspertyz, po drugie na wyniki badań opinii publicznej.
Red.: Czy i – jeśli tak – na ile afera z logotypem może więc opóźnić kampanię promocyjną miasta?
US: Działania promocyjne Białegostoku nie opierają się tylko i wyłącznie na kampanii zewnętrznej, zatem bez względu na konieczność zorganizowania nowego przetargu Miasto będzie realizowało wcześniej założone plany. Kampania zewnętrzna, jako jeden z elementów promocji, miała rozpocząć się w maju br. Z uwagi na fakt, że działania te objęte były wnioskiem o dofinansowanie unijne – który nota bene został pozytywnie oceniony i czekamy już na podpisanie umowy z Marszałkiem Województwa – kolejny przetarg na kampanię zewnętrzną zostanie ogłoszony po podpisaniu wspomnianej umowy. Oczywiście skierowany będzie – jak i poprzedni – do agencji zajmujących się tego typu działalnością.
Red.: Co stanie się z gadżetami z kontrowersyjnym logotypem promującymi miasto ?
US: Decyzję w tym zakresie podejmiemy po uzyskaniu wyników ekspertyz i badaniach opinii publicznej.
Red.: A co z kwotą, którą miała być zapłacona Eskadrze?(2,7 mln). Czy jakaś część już została przelana na konto Eskadry i czy te pieniądze zostaną miastu zwrócone?
US: Jeżeli chodzi o zarezerwowane w budżecie miasta na 2009 rok środki finansowe na kampanię zewnętrzną, po odstąpieniu od umowy z Eskadrą, która miała otrzymywać kolejne transze po realizacji poszczególnych etapów kampanii, zostają one niejako “uwolnione” – przeznaczone będą na realizację zadań promocyjnych, w tym na tzw. wkład własny w projekt unijny, o którym wspomniałam wcześniej. Niewykluczone, że będą wydane w ramacvh kolejnego przetargu na kampanię zewnętrzną.
Red.:Ale to znaczy, że część z tej kwoty Eskadra otrzymała? Jak duża była to część?
US:Eskadra nie otrzymała żadnego wynagrodzenia z tytułu tej umowy.
Rozmawiała Kinga Kubiak