niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualnościRzeszów aktualizuje strategię promocyjną

Rzeszów aktualizuje strategię promocyjną

Czy hasło „Rzeszów – Stolica Innowa­cji” się sprawdziło? Przeanalizuje to wyłoniona w przetargu firma, potem wyciągnie wnioski i wymyśli aktuali­zację strategii marki na lata 2014-2020. Miasto już ogłosiło przetarg – czytamy w Gazecie Wyborczej Rzeszów oraz na stronie Rzeszowa.

Strategia z hasłem „Rzeszów – Stolica Innowa­cji” była realizowana w latach 2009-13, ale jak czytamy dzienniku, na tym wcale nie koniec. Powstanie jej aktualizacja, dokument zostanie przygotowany przez firmę zewnętrzną wybraną w przetar­gu, który już został ogłoszony.

Czego oczekuje miasto? W pierw­szym etapie twórcy aktualizacji strategii dokonają gruntownej analizy aktualnego i oczekiwanego stanu mar­ki, która ma wynikać z badań opi­nii publicznej, prowadzonych m.in. wśród mieszkańców, turystów, rzeszowskich przedsiębiorców, przed­siębiorców działających na terenach uznanych za konkurencyjne dla mia­sta. Badania efektów dotychczasowej strategii marki Rzeszowa mają też być prowadzone na ogólnokrajowej próbie dorosłych w różnych miastach Polski (w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie, Trój­mieście, Białymstoku, Kielcach, Ol­sztynie, Katowicach) i na terenie Podkarpacia (w Sanoku, Krośnie, Prze­myślu, Rzeszowie i Mielcu).

W drugim etapie twórcy aktuali­zacji strategii opracują wizję marki, zaktualizują też założenia „Systemu Identyfikacji Wizualnej marki Rze­szowa”. W kolejnym –  zajmą się ak­tualizacją programu promocji. Za­czną również od analizy materia­łów promocyjnych i wizerunkowych miasta z lat 2009-2013, a po­tem m.in. stworzą zarys kampanii promocyjnej – informuje gazeta. Dowiadujemy się z niej również, że wizerunek miasta ma być two­rzony w oparciu na promocji gos­podarczej, czyli udziale w lokal­nych oraz międzynarodowych tar­gach i konferencjach, promocji po­tencjału naukowego miasta, wyda­rzeń kulturalnych, sportu i tury­styki. Ma zostać także przygotowana nowa linia gadżetów promocyjnych.

Pieniądze na aktualizację stra­tegii marki Rzeszowa pochodzić będą z UE, z projektu: „Lublin i Rzeszów – współpraca i wyko­rzystanie szans rozwojowych”, który jest częścią Programu Ope­racyjnego Rozwój Polski Wschod­niej 2007-2013. Głównym kryterium jest cena (80 proc.), ale liczy się też skrócenie terminu wykonania (20 proc.). (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj