Rzeszów rusza z promocją na lotniskach i w miastach, do których można z niego dotrzeć bezpośrednio. Kampanię przeprowadzi port lotniczy Rzeszów-Jasionka. 28 lipca 2021 roku miasto zawarło umowę z lotniskiem. Działalność w Jasionce zamierza wznowić też Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Kampania promująca stolicę Podkarpacia prowadzona będzie w Warszawie, Gdańsku i Szczecinie, a także na pokładach samolotów PLL LOT. Zaplanowano wydarzenia promocyjne w Gdańsku i Szczecinie, a na lotniskach mają pojawić się reklamy wielkoformatowe. Elementem kampanii będą także spoty reklamowe i publikacje w magazynie pokładowym LOT-u. Co więcej, pasażerowie odbywający podróże lotnicze po kraju, realizowane przez narodowego przewoźnika, będą otrzymywać materiały promujące Rzeszów. Działania w ramach kampanii obejmą także komunikację w mediach społecznościowych.
Wartość umowy wynosi milion złotych butto.
Jak stwierdził Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, zawarcie umowy jest „początkiem nowego podejścia do wspólnych relacji miasta i portu lotniczego”. „Port lotniczy to okno na świat miasta i regionu. (…) Bliska współpraca lotniska z rzeszowskim samorządem przyniesie korzyści obu stronom. Cieszę się, że władze Rzeszowa dostrzegły unikalne możliwości promocji wizerunku miasta, jakie oferują porty oraz linie lotnicze” – skomentował z kolei Adam Hamryszczak, prezes zarządu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.
Umowa samorządu z lotniskiem będzie obowiązywać do końca marca 2022 roku. (mb)