Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał operatorowi Play zaprzestanie emisji kampanii ze sloganem „5G Ready”. Stało się tak na wniosek konkurenta, T-Mobile, według którego – jak wynika z oświadczenia opublikowanego na stronie – komunikacja fioletowej sieci „rozmija się z prawdą” i „może wprowadzać klientów w błąd”.
T-Mobile, jak pisało PRoto.pl, argumentowało, że Play tak naprawdę udostępnia klientom połączenia w udoskonalonym standardzie 4G, a 5G jeszcze nie został wprowadzony. „Z uwagi na szybkie tempo wdrażania innowacji i nowych technologii nawet zorientowany w nich klient po obejrzeniu reklam P4 Sp. z o.o może odnieść wrażenie o dostępności technologii 5G w sieci tego operatora” – dodało w nowym oświadczeniu T-Mobile.
Play odpowiada: „Nie jesteśmy zaskoczeni, że konkurenci podważają naszą komunikację 5G Ready, która wyraźnie pokazuje zalety naszej sieci. Wykorzystujemy 5G READY, aby komunikować zaawansowanie technologiczne sieci PLAY (…). Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach”.
Operator w rozesłanym do mediów komentarzu zauważa, że od początku kampanii „jasno informuje”, co oznacza slogan „5G Ready”. Play podkreśla, że tym mianem nazywa nie całą swoją sieć, a jej 15 proc.
Sąd, który nakazał Playowi zaprzestanie emisji komunikacji z „5G Ready”, nie zdecydował jeszcze, czy komunikacja operatora jest czynem nieuczciwej konkurencji – jak uznaje T-Mobile – czy nie. (mp)