„Przedsiębiorcy muszą ze zdwojoną siłą pracować nad swoim wizerunkiem, dbając, aby potencjalni klienci czy kontrahenci mieli dostęp do wszelkich informacji uwiarygodniających ich dobrą reputację” – powiedział Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, na łamach Rzeczpospolitej.
Obecnie liczy się nie tylko jakość sprzedawanego produktu czy usługi, ale też wiarygodność w rozliczeniach firmy. „W dobie społeczeństwa informacyjnego i szerokiego dostępu do informacji przedsiębiorcy muszą skupić się na budowaniu rozpoznawalności swojej marki i zdobywaniu zaufania swoich klientów, inaczej znikną zapomniani” – czytamy w Rzeczpospolitej. Już nie wystarczy opinia solidnej, wypłacalnej firmy, godnej zaufania – klienci oczekują wiarygodnych opinii, rekomendacji czy certyfikatów jakości. Dzięki nim klient ma pewność, że firma nie zalega z płatnościami. „Zaletą certyfikatów rzetelności jest szybki dostęp do wszystkich tych informacji. (…) Bez konieczności weryfikowania różnych źródeł informacji, dociekania w różnych rejestrach i urzędach, klient czy kontrahent otrzymuje zaświadczenie o całym szeregu warunków, które spełnia podmiot i które gwarantuje firma wystawiająca certyfikat. (kg)