Samochód można dziś kupić… na Twitterze. Dealer marki Nissan w Hiszpanii sprzedał auto wyłącznie za pośrednictwem tego serwisu. To pierwsza taka transakcja wśród marek motoryzacyjnych w Europie. Sytuację opisuje portal theverge.com.
Użytkownik Twittera Raul Escolano użył w serwisie hashtaga #compraruncocheportwitter („Kup samochód na Twitterze”). Było to wyzwanie skierowane do producentów samochodów w całej Hiszpanii, by sprzedali mu auto wyłącznie za pośrednictwem kanałów społecznościowych – czytamy.
Antamotor, dealer Nissana w hiszpańskim mieście A Coruña, wykorzystał Periscope, by za pomocą streamingu wideo zaprezentować Nissana X-Trail i dać @escolano spersonalizowaną instrukcję samochodu. Jak dalej czytamy, powstała także ankieta, w której obserwujący dealera mogli ocenić brane pod uwagę samochody. X-Trail otrzymał 43 procent głosów. Jak twierdzi Nissan, pomogło to „przypieczętować transakcję”. Klucze do samochodu zostały dostarczone do klienta kurierem. Jak dalej czytamy, choć istnieje wiele stron, które umożliwiają zakup samochodu przez internet, sprzedaż w portalach social media to dość nowe zjawisko. (mb)