Na łamach Home&Market Jacek Balcer, udowadnia, że zatrudnienie agencji PR nie koliduje z pracą departamentu PR w organizacji. „Ludzie z wewnątrz firmy mogą wspaniale dalej zajmować się PR – tylko dzięki agencji może to być zajmowanie bardziej efektywne”, przekonuje autor.
Na podstawie własnych doświadczeń Balcer zauważa, że współpraca z zewnętrznym partnerem nie budzi kontrowersji w marketingu. Zazwyczaj pracownicy działów promocji akceptują kooperację z agencjami reklamowymi, zupełnie inaczej jest w przypadku public relations. Wewnętrzni PR-owcy boją się, że zatrudnienie agencji zwiększy koszty i doprowadzi do redukcji etatów w firmie.
Autor jednak przekonuje, że nic podobnego. Zaletami współpracy z agencją jest przede wszystkim analizowanie poczynań zleceniodawcy w chłodny, zdystansowany sposób, w oparciu o profesjonalne badania. Dzięki temu agencji łatwiej jest wypracować skuteczną i często tańszą strategię wizerunkową. Zaletą jest również to, że to zewnętrzna firma PR-owska będzie ponosić za nią odpowiedzialność, utrzymuje ekspert. (ał)