„Warto zainwestować w dobrze zaprojektowaną stronę internetową urzędu, kontaktować się z mieszkańcami gminy czy powiatu za pośrednictwem takich narzędzi jak Twitter, Blip, YouTube oraz Facebook” – radzi Dariusz Tworzydło w rozmowie z dziennikiem Nowiny.
Jak samorządowcy radzą sobie z komunikacją na linii urząd – mieszkańcy gminy, powiatu, województwa? Według Tworzydły problem mają szczególnie małe gminy, które nie posiadają ani na tylu ludzi, ani pieniędzy. „Nie rozumieją też, jak ważna jest dobra komunikacja. Administracja nie ma jednak wyjścia i musi nauczyć się korzystać z nowoczesnych rozwiązań informatycznych i informacyjnych, bo tego wymaga dynamicznie rozwijająca się technologia” – mówi. Uważa też, że samorządowy powinni śmielej sięgać po social media, ucząc się na dobrych przykładach, np.korporacyjnych. Jakie błędy w komunikacji z mieszkańcami popełniają urzędnicy? „Przy tworzeniu stron internetowych czasem zamieszczane jest za dużo informacji. Strony stają się przez to nieczytelne” – zauważa ekspert ds. public relations z Uniwersytetu Wrocławskiego. Inny błąd stanowi jego zdaniem publikowanie treści na profilu facebookowym urzędu w godzinach od 7 do 15, czyli wtedy, gdy urząd jest czynny. „To sprawia, że kontakt z mieszkańcami jest ograniczony, a kryzysy piętrzą się, zamiast rozwiązywać. To tylko wybrane przykłady, ważne jest jednak, by błędy ograniczać do minimum” – powiedział Nowinom Tworzydło. (es)