Samorząd Miejski publikuje drugą część sprawozdania z II Ogólnopolskiej Konferencji „PR w samorządzie” zorganizowanej w czerwcu w Kraśniku. Joanna Proniewicz, autorka artykułu, krótko podsumowuje referaty wygłoszone podczas konferencji. Krzysztof Nowakowski z Uniwersytetu Warszawskiego mówił o roli intranetu oraz istnieniu „nieformalnych sieci”. Jego zdaniem przekazy rozpowszechniane nieformalnie utrudniają „przenikanie informacji formalnych, dlatego tak ważne jest zbudowanie nowoczesnego systemu komunikacji wewnętrznej uwzględniającego rozwiązanie z zakresu IT”. Natomiast Małgorzata Snarska z ITBC Communiactions zaprezentowała, „jak wizerunek osób i miejsc przyczynia się do realizowania celów promocyjnych miast i regionów. (…) Inicjatyw lokalnych w Polsce jest bardzo dużo i warto, aby samorządy wspierały ludzi, którzy mają pasję i cel w swoim życiu. Jednym z zadań PR jest przecież aktywizowanie społeczności”. Część konferencji była poświęcona promocji Polski oraz poszczególnych miast zarówno za granicą, jak i wśród Polaków. Dr Marta Ryniejska-Kiełdanowicz z Uniwersytetu Wrocławskiego pokazała, „jak zrobili to inni”. Przytoczyła m.in. przykłady promocji Belgii w USA i Lipska w Monachium. Natomiast ostatni dzień konferencji poświęcono „kształtowaniu komunikacji społecznej w samorządach ukraińskich”.