piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSanofi z nowym logo. Ma nawiązywać do odkryć naukowych

Sanofi z nowym logo. Ma nawiązywać do odkryć naukowych

Na początku lutego 2022 roku firma biofarmaceutyczna Sanofi wprowadziła nową, ujednoliconą markę korporacyjną. Jest ona wynikiem zmian zapoczątkowanych w grudniu 2019 roku. Nowe logo, nawiązujące do odkryć naukowych, ma być „odzwierciedleniem nowego celu i ambicji firmy”, ale też „symbolem dotychczasowej drogi”.

Sanofi w ciągu minionych 50 lat skupiło się na naukowej wizji, która pozwoliła firmie na odkrycie „innowacyjnych” i „przełomowych” terapii. Firma wywodząca się z różnych spółek aktualnie jest „połączeniem wielu kultur, tożsamości i marek”. Nowy ujednolicony wizerunek ma korzenie w tym dziedzictwie i „łączy różnorodną historię w jedną, wspólną tożsamość”.

Firma wyjaśnia, że nowe logo zostało zainspirowane „prostym i zorientowanym na ruch kodem, charakterystycznym dla branży technologicznej”. Fioletowe kropki, które znalazły się w znaku, mają „symbolizować naukową podróż między punktem wyjścia – ciekawością i gotowością do kwestionowania status quo i pytania »a co jeśli?« – oraz linią mety – czyli momentem odkrycia innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych mających wpływ na ludzkie życie”.

Nowe logo Sanofi

Poprzednim logo firma posługiwała się od 2011 roku.

Poprzednie logo

Logo Sanofi Pasteur

„Na progu półwiecza istnienia naszej firmy, podjęliśmy się najważniejszej transformacji i modernizacji w naszej historii” – komentuje Paul Hudson, CEO Sanofi. Jak wyjaśnia, w 2019 roku firma uruchomiła strategię „Play to Win”, która „koncentruje się na wykorzystaniu platformy do innowacji zorientowanej na odkrywanie i produkcję najnowszych i najlepszych w swojej klasie leków i szczepionek”. „Nasza nowa marka jest naturalnym i ważnym krokiem naprzód w tej podróży i odzwierciedla spójny sposób pracy firmy na rzecz spełnienia naszej wspólnej ambicji, aby zmieniać oblicze medycyny” – dopowiada Hudson.

Po zmianach marka i logo korporacyjne mają „jednoczyć firmę wokół jednego celu i jednej tożsamości”. Dotychczasowe spółki firmy, w tym Sanofi Pasteur i Sanofi Genzyme, zajmujące się odpowiednio szczepionkami i lekami wysokospecjalistycznymi, podobnie jak wszystkie inne przejęte przez firmę marki, od tej pory będą występować pod jedną nazwą – Sanofi.

Josep Catllà, Head of Corporate Affairs w Sanofi, dodaje: „Dzięki naszej nowej marce zapewniamy naszym pracownikom, partnerom, pacjentom, a także pracownikom ochrony zdrowia jasne i dogłębne zrozumienie tego, kim jesteśmy i jaki jest nasz cel”.  Jak wyjaśnia, firma ma nadzieję, że „nowa, wyjątkowa marka i logo doskonale oddają nowy cel Sanofi, by zmieniać świat na lepsze stawiając na potęgę nauki”. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj