sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: Wydatki reklamowe we wrześniu 2018. Santander Bank Polska przeznaczył ponad...

Raport IMM: Wydatki reklamowe we wrześniu 2018. Santander Bank Polska przeznaczył ponad 29 mln zł na kampanię rebrandingową

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe we wrześniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki we wrześniu wyniosły 35 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (25 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (12 proc.) i telekomunikacja (12 proc.).

We wrześniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 396 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radiu. Kwota ta jest zbliżona do wydatków branży farmaceutycznej – nieco ponad 330 mln zł. Sumy te istotnie przewyższają budżety pozostałych branż.

– Handel: 396,4 mln zł
– Farmacja: 330,9 mln zł
– Finanse: 135,2 mln zł
– Motoryzacja: 135,3 mln zł
– Telekomunikacja: 133,7 mln zł

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna we wrześniu na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 764 tys. zł.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który we wrześniu przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Biedronka, Media Expert, Euro RTV AGD oraz Media Markt

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (29 proc.) i sklepów w elektroniką (19 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (11 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (8 proc.).

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
We wrześniu marka Ibuprom zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 10 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin, Molekin D3, Traumon oraz Septinum.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Farmacja: typy reklamowanych produktów
W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na promocję preparatów wspomagających w czasie przeziębiania i grypy (22 proc.) oraz środków przeciwbólowych (16 proc.). Dalej można wymienić m.in. witaminy i minerały, suplementy diety, a także preparaty pielęgnacyjne i wspomagające ochronę wzroku.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
We wrześniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 29 mln zł na rebrandingową kampanię w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, SKOK oraz Millennium Bank.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Finanse: typy reklamowanych usług
We wrześniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
We wrześniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 38 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość wrześniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (23 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, internet, telefon), oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
We wrześniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Ford (ponad 15 mln zł), następnie Skoda, Volkswagen, Opel oraz Mercedes-Benz.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (75 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów dostawczych.

Raport IMM wydatki reklamowe wrzesień 2018

Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 września 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj