Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przystąpiło do inicjatywy Ad Net Zero Europe. To zobowiązanie organizacji branżowej do działań na rzecz zmniejszenia śladu węglowego w sektorze marketingu, produkcji reklam oraz planowaniu i zakupie mediów.
Ad Net Zero to złożony z pięciu punktów plan działania, który ma na celu przyspieszenie dekarbonizacji sektora marketingowego i walkę ze zmianami klimatycznymi. Jak informuje SAR, przystąpienie do inicjatywy „to nie tylko deklaracja zobowiązania do ochrony środowiska, ale także przejaw zaangażowania w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla sektora komunikacji marketingowej w Polsce”.
Podpisanie umowy nastąpiło 18 kwietnia 2024 roku. Stowarzyszenie SAR włącza do tej inicjatywy wraz z innymi kluczowymi podmiotami branżowymi. Wspólnie deklarują dążenie do osiągnięcia zerowej emisji netto w komunikacji marketingowej. Inicjatywa zakłada współpracę między agencjami, klientami oraz rządem.
SAR zapowiada także działania mające promować i wspierać odpowiedzialną komunikację i konsumpcję.
„Jesteśmy dumni z tego, że możemy tworzyć polski rozdział Ad Net Zero. Mamy nadzieje, że w ślad za nami pójdą agencje oraz kolejne organizacje. Wierzymy, że tylko nasze wspólne wysiłki mogą przyczynić się do istotnej redukcji emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenia negatywnego wpływu reklam na środowisko” – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. (mb)