Scrabble – planszowa gra słowna firmy Mattel – przeszła rebranding. Zdecydowano się na zmianę całej identyfikacji wizualnej marki: logotypu, kolorystyki, opakowania i wyglądu samego produktu. Celem działań jest dotarcie do szerszej grupy odbiorców.
Zmianom uległa zarówno typografia, jak i kolorystyka. W porównaniu z poprzednią wersją logotyp został zapisany bardziej minimalistycznym fontem. Wprowadzono również chłodniejszy odcień zieleni, a także dodano róż, granat czy żółć w odpowiednich miejscach na planszy.
Nowy wygląd planszy do gry
Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać uniwersalny charakter gry. Jak czytamy w komunikacie prasowym: „graczem może zostać każdy – niezależnie od wieku, wykształcenia czy znajomości niuansów językowych”. Odświeżona kolorystyka i typografia mają oddawać wskazane przez markę założenia.
Poprzednie opakowanie z logotypem
„Zmiana identyfikacji wizualnej to działanie w stronę przełamania stereotypu, że planszowe rozgrywki słowne są zarezerwowane dla purystów językowych. Lekka i bardziej aktualna szata graficzna wpisuje się w trendy i jest skierowana dla wszystkich grup wiekowych” – mówi Karolina Domańska, Associate Brand Managerka w Mattel Poland.
Działania z obszaru digital i influencer marketingu realizuje dla marki Scrabble agencja Coollective. (ap)