Z początkiem stycznia 2025 roku Sebastian Grochala dołączył do Kulczyk Foundation na stanowisko Head of Marketing & PR. Odpowiada w tej roli za marketing, komunikację oraz PR organizacji.
Grochala z branżą komunikacji, PR oraz marketingu związany jest od ponad dekady. Doświadczenie zdobywał w zarówno w dużych firmach, jak i organizacjach pozarządowych i instytucjach samorządowych.
W ostatnim czasie jako menedżer ds. marketingu i komunikacji oraz rzecznik prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii odpowiadał za całość działań public relations, komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, wszelkie działania marketingowe spółki oraz placówek zarządzanych przez Kliniki Neuroradiochirurgii: Radomskiego Centrum Onkologii, Centrum Gamma Knife w Warszawie, Szpitala Specjalistycznego w Brzezinach oraz Radomskiego Centrum Rodziny.
W latach 2020-2023 był dyrektorem ds. marketingu i komunikacji Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
Wcześniej, od 2018 roku, odpowiadał z kolei za marketing oraz komunikację wewnętrzną i zewnętrzną spółek z branży lotniczej – LS Airport Services oraz LS Technics – zajmujących się obsługą naziemną i techniczną statków powietrznych.
W latach 2010-2018 pełnił funkcję rzecznika prasowego i kierownika zespołu ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Łodzi.
Grochala jest laureatem Konkursu Dyrektor Marketingu roku 2020/2021 w kategoriach: Best COVID Marketing Response oraz dla najlepszego zespołu marketingu.
Jest także wykładowcą dziennikarstwa i komunikacji w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia PR i strategiczne komunikowanie w firmach na SGH w Warszawie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. (mb)