W październiku 2024 roku wystartowała kampania „Senior – niezwykły pies” realizowana wspólnie przez olsztyńskie schronisko i agencję graficzną Diea, będącej częścią grupy marketingowo-doradczej Good One. Celem wspólnej inicjatywy jest zwiększenie zainteresowania adopcją psów w starszym wieku.
Inicjatorzy akcji – pracownicy Schroniska dla Zwierząt w Olsztynie i zespół grafików z Diea – chcą podkreślić, że starszy pies to „pełen ciepła, spokoju i lojalności towarzysz, który potrafi stworzyć głęboką więź z człowiekiem”. Hasło kampanii „Senior – niezwykły pies” ma zwrócić uwagę na wyjątkowość starszych psów, które często są pomijane w procesie adopcji na rzecz młodszych zwierząt.
Dzięki współpracy z agencją psy z olsztyńskiego schroniska zostały przedstawione w nowym świetle. Zespół grafików stworzył kreacje oraz cyfrowo przerobił zdjęcia psich modeli tak, aby każdy z nich zyskał unikalną stylizację oraz atrybuty dopasowane do cech charakterystycznych.
Jak podkreślają inicjatorzy, podstawą kreacji są realistyczne zdjęcia psów wykonane przez profesjonalnego fotografa, jednak wszystkie elementy wyposażenia i ubioru zostały dodane na etapie cyfrowej obróbki. „Sesja zdjęciowa w pełnym wydaniu byłaby niezwykle stresująca dla psów, zwłaszcza w podeszłym wieku. Postawiliśmy więc na wykorzystanie nowoczesnych technologii i dodanie różnych atrybutów w procesie post produkcji” – wyjaśnia Robert Sawicki, Art & Creative Director w agencji Diea.
Inicjatywa ma charakter lokalny, ale w przyszłości planuje się rozszerzenie jej zasięgu i zaproszenie do akcji schronisk z całej Polski – zapowiadają organizatorzy.
W ramach kampanii przewidziano publikację postów w kanałach schroniska w social mediach. Utworzono także wydarzenie na Facebooku, gdzie pojawiały się będą szczegóły dotyczące akcji. Ma powstać również specjalna strona internetowa, która posłuży jako centrum informacji dla osób zainteresowanych adopcją psów ze schroniska.
Agencja Diea odpowiada za realizację kampanii w ramach działań pro bono. (kn)