21 marca 2018 roku na stronie internetowej Nike pojawiła się sesja zdjęciowa nowej kolekcji strojów dla reprezentacji Polski w piłce nożnej przygotowana z myślą o zbliżającym się mundialu w Rosji.
„Projekty zostały zainspirowane ludźmi, którzy z dumą noszą orła, który jest ważnym symbolem narodowym i herbem narodowej drużyny” – wyjaśnił Pete Hoppins, Senior Design Director Nike Football Apparel.
Sesja zdjęciowa strojów przygotowana przez producenta wywołała jednak dyskusję internautów. Część z nich skrytykowała markę. „Nowe koszulki kadry bardzo ładne, ale ta sesja promo Nike, to jakieś grube nieporozumienie. Dobrze, że Wojciecha Smarzowskiego nie poprosili o pomoc, wtedy byłby »polski klimat« jak należy” – napisał jeden z użytkowników Twittera. Z kolei inni internauci chwalili Nike za odwagę i niekonwencjonalny pomysł.
Źródło: twitter.com/Tsmokowski
Źródło: twitter.com/grzesgarbacik
Źródło: twitter.com/akuskiewicz
Źródło: twitter.com/polazas
Warto dodać, że na stronie internetowej Nike można znaleźć sesje zdjęciowe strojów innych reprezentacji np. Brazylii, Chorwacji czy Korei Południowej, które również przygotowane zostały w podobnym stylu. (pp)
Zdjęcie główne: news.nike.com