piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSiła rekomendacji

Siła rekomendacji

Rekomendacja buduje siłę marki, informuje portal Creative Mach, na dowód tego podaje wyniki badań reputacji marek. Wynika z nich, że Virgin Atlantic, Kellogs czy Symbain są najczęściej polecanymi konsumenckim markami w Internecie. Natomiast Microsoft, Ryanair, czy TMobile nie cieszą się dobrą opinią internatów.

Aby odkryć, jakie firmy cieszą się dobrą lub złą sławą w Internecie, specjaliści od marketingu szeptanego z firmy consultingowej Kaizo stworzyli miernik Kaizo Advocacy Index. Jak wynika z tekstu do pomiaru wykorzystuje się narzędzia wyszukiwarki Google, umożliwiające wymianę opinii wśród internatów. Indeks mierzy nacechowanie wypowiedzi użytkowników sieci, zestawiając ze sobą procent opinii pozytywnych, negatywnych i neutralnych na temat danych marek.

Z ostatnio przeprowadzonego badania wynika, że liderem reputacji jest Virgin Atlantic. Aż 65 proc. badanych wypowiedzi o tej marce miało pozytywne nacechowanie. Wynik ten autorzy tekstu tłumaczą proekologicznym zaangażowaniem firmy. Natomiast Microsoft, najrzadziej rekomendowana marka w Internecie, jak podaje portal, wypracowała sobie słaby wizerunek za sprawą praktyk monopolistycznych.

„Badania pokazują, że rekomendacja zwykłego człowieka, obojętnie czy pozytywna czy negatywna, jest silniejsza od jakichkolwiek narzędzi marketingowych”, komentuje wyniki badań Rhodri Harries z Kaizo. Dlatego, „choć firmy specjalnie nie mogą wpływać na to, w jaki sposób na co dzień konsumenci rozmawiają o markach, to jednak mogą usprawnić wizerunek własnych produktów w oparciu o narzędzia komunikacji internetowej, takie jak blogi i portale społecznościowe”, podsumowuje ekspert. Więcej o Kaizo Advocacy Index tutaj (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj