Dobre funkcjonowanie każdej instytucji, prywatnej firmy lub korporacji, a w szczególności jednostki administrującej majątkiem Skarbu Państwa, opiera się na skutecznej komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Główną rolę w tym procesie odgrywają komunikatorzy, a więc osoby odpowiedzialne za politykę informacyjną organizacji.
Żyjemy w czasach, w których otacza nas różnorodność kanałów informacyjnych. Postępująca globalizacja nie oszczędziła także procesu informacji oraz rynku odbiorców. Dlatego konieczne są kompleksowe rozwiązania w dziedzinie public relations. Nieskoordynowane, przypadkowe relacje z otoczeniem zewnętrznym na pewno nie pomogą w promocji działalności instytucji, a mogą przynieść wręcz odwrotny efekt i zaszkodzić wizerunkowi organizacji.
Właściwie realizowany plan działań public relations pozwala zbudować zaufanie do instytucji oraz zapewnić ochronę przed niewłaściwą interpretacją wykonywanych działań. Nie zawsze fakty mówią same za siebie. Proces komunikacji ma im nadać właściwe znaczenie.
Niezwykle ważne jest to, aby odbiorca w procesie komunikacji otrzymywał informacje rzetelne, zgodne z prawdą. Dlatego prowadzenie właściwej polityki informacyjnej musi być wpisane w działalność każdej instytucji publicznej. Społeczeństwo oczekuje informacji na temat działalności administracji publicznej, a komunikacja powinna być realizowana w sposób merytoryczny i zrozumiały dla odbiorców. Dlatego tak ważne jest ustawiczne kształcenie osób zajmujących się w instytucjach publicznych komunikacją.
Jak powinna wyglądać praca osób odpowiedzialnych na komunikację w administracji publicznej? Zapraszam na szkolenie PR w administracji publicznej, które pozwoli odpowiedzieć na powyższe pytanie. Już 11 kwietnia w Warszawie.
Zapisz się już teraz!
Jakub Kwiatkowski