Rozpoczęła się kampania promocyjna „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki”, której celem jest zachęcenie mieszkańców województwa do podróżowania po swoim regionie. Akcja jest kontynuacją kampanii z 2008 roku „Śląskie. Pozytywna energia”. Atrakcje turystyczne prezentowane w kampanii zostały podzielone na cztery kategorie: turystyka sakralna, aktywna, kulturowa i industrialna. Jak czytamy na stronie internetowej województwa aktualne działania promocyjne podkreślają – zarówno w warstwie wizualnej, jak i słownej – bogactwo regionu w atrakcje turystyczne . Kampania kładzie nacisk na bliską lokalizację obiektów turystycznych, zachęca do zwiedzania i poznawania najbliższego turystycznego otoczenia oraz prezentuje Śląskie w świetle dobrej zabawy związanej z turystycznymi wyprawami.
Hasło kampanii „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki” prezentowane będzie w regionalnych stacjach telewizyjnych, prasie, na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach, citylightach oraz usłyszymy w kilkunastu lokalnych stacjach radiowych. W ramach akcji przewidziano także konkurs fotograficzny oraz kilkanaście imprez promocyjnych w centrach handlowych. Przygotowano również specjalną grę komputerową, będącą wirtualną wędrówką po atrakcjach turystycznych Śląskiego.
Kampania potrwa od 5 maja do 4 czerwca 2009 r. Za jej strategię, kreację i realizację odpowiedzialna jest firma Business Consulting.(mk)