czwartek, 23 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościSLD w kampanii - wizerunkowy powrót do przeszłości

SLD w kampanii – wizerunkowy powrót do przeszłości

Dr Norbert Maliszewski, specjalista ds. marketingu politycznego, zachwala ostatnie wystąpienie byłego prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego popierającego Grzegorza Napieralskiego.

Norbert Maliszewski twierdzi, że takie wystąpienie z pewnością pomoże SLD w zdobyciu lepszego wyniku w wyborach. Jest to bowiem dobry chwyt poprawiający wizerunek lewicy. Takie odwołanie się do przeszłości pozwala na pozyskanie elektoratu tęskniącego za czasami, w których przywódcą SLD był Aleksander Kwaśniewski. Ponadto badania wizerunkowe dotyczące tego, z czym kojarzy się lewica pokazują, że skojarzeń pozytywnych jest niewiele, a te nieliczne związane są właśnie z transformacją lat 90., wstąpieniem Polski do NATO oraz UE.

Zdaniem Maliszewskiego odwoływanie się do takich skojarzeń SLD jest bardzo ważne w obecnej kampanii, ponieważ nie wystarcza w niej już polityka eventowa, jaką 4 lata temu stosował Grzegorz Napieralski, teraz od kandydatów oczekuje się zarówno kompetencji gospodarczej, jak i tej związanej z polityką w UE. „Mapa wizerunkowa SLD ma bardzo dużo białych plam, więc to co stara się były prezydent zrobić to je wypełnić” – mówi specjalista ds. marketingu politycznego. Wspomniane „białe plamy” na wizerunku lewicy wynikają, m.in. z problemów związanych z przywództwem w partii. Grzegorz Napieralski został wybrany na czas kryzysu i – jak twierdzi Norbert Maliszewski – nie sprawdził się, teraz w nowej rzeczywistości czuje się zagubiony. (aw)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj