Niedawno Snapchat poinformował o wprowadzeniu własnych okularów. Teraz serwis planuje stworzenie programów telewizyjnych. O nieoficjalnych informacjach na ten temat pisze businessinsider.com.pl.
Jak czytamy, w sieci pojawiło się ogłoszenie o pracę, w którym firma Snap. Inc. poszukuje osób na stanowiska Development Managerów. Mieliby odpowiadać za produkcję programów. Z nieoficjalnych doniesień wynika także, że firma chce, by aplikacja była miejscem z wiadomościami dla millenialsów. Dalej czytamy też, że agencje talentów widzą w Snapchacie „potencjalnego kupca oryginalnych produkcji telewizyjnych”.
„Możliwość uszczknięcia czegoś z wartego miliardy dolarów rynku reklamy TV sprawia, że Snapchat jest zdeterminowany, by z platformy agregującej selfie od nastolatków, przekształcić się w swoisty »czołg medialny«” – czytamy. Serwis mógłby bowiem odkryć ponownie telewizję dla pokolenia, które nie zna jej, bo skupia się na smartfonach.
Jak dalej czytamy, w 2015 roku Snapchat stworzył zespół odpowiedzialny za treści, którym kierował były szef telewizji FOX. Powstał wtedy kanał muzyczny „Under the Ghost”. Firma zmieniała jednak strategię i zwolniła część zespołu. Teraz plany firmy zaczęły koncentrować się na partnerstwie z sieciami telewizyjnymi przy tworzeniu programów rozrywkowych. Jak podaje źródło, w sierpniu 2016 Snap poinformował o rozpoczęciu współpracy z kanałem NBC.
Dalej czytamy, że Snap planuje (w Los Angeles i Nowym Jorku) zatrudnić Development Managerów, którzy będą „nadzorować rozwój i produkcję programów ze scenariuszem i bez scenariusza”. Będą oni reprezentować firmę przy współpracy z producentami zewnętrznymi i partnerami medialnymi, a także tworzyć własne pomysły na nowe programy i zajmować się projektami od producentów zewnętrznych.
Jak podaje źródło, powołując się na serwis Digiday, Snap szuka na rynku programów trwających od 6 do 8 minut, w tym formatów reality-show lub tzw. „pranków” (produkcji animowanych i komediowych). Firma chce stworzyć telewizję mobilną – ofertę programów przeznaczonych specjalnie dla odbiorców szukających krótkich form wideo do oglądania na smartfonie.
Snapchat chce także stworzyć serwis z wiadomościami wideo przystosowanymi do młodych odbiorców – czytamy dalej. Już teraz w Stories można znaleźć relacje z wydarzeń, mają one jednak charakter rozrywkowy. „Największą przewagą aplikacji może być to, że nie posiada tylko jednej kamery w studiu skierowanej na prowadzącego telewizyjne wiadomości, ale może relacjonować jedno wydarzenie, dając użytkownikom dostęp do obrazów z wielu telefonów komórkowych na świecie” – czytamy. Okazuje się jednak, że obecnie tylko 17 proc. użytkowników Snapchata czerpie z niego wiadomości (to wyniki badania Pew Research Center). (mb)