W promocji i budowaniu wizerunku marki coraz częściej sięgają po nowe platformy społecznościowe. Press przedstawia najciekawsze kampanie z wykorzystaniem SnapChata, przeprowadzone w 2013 i 2014 roku.
Firma odzieżowa Wet Seal wykorzystała SnapChat, by zwiększyć świadomość marki. Do współpracy zaproszono vlogerkę Meghan Hughes, która na jeden weekend stała się twarzą marki. Pokazywała swoje przygotowania do świąt, a ubrania Wet Seal były na pierwszym miejscu. Pojawiały się także kupony zniżkowe i zdjęcia z planu. Heineken również użył SnapChata, by podnieść świadomość marki i zaangażowanie odbiorców. Przygotowano kanał z dostępem do zakulisowych wystąpień artystów na festiwalu Coachella. Żeby uzyskać do nich dostęp, trzeba było rozwiązać kilka zagadek związanych z tą muzyką – czytamy.
Audi, które w 2011 roku jako pierwsze wykorzystało hashtag w spocie telewizyjnym, postanowiło podtrzymać wizerunek innowacyjnej firmy. Przed finałowym meczem o mistrzostwo w futbolu amerykańskim ligi NFL firma publikowała na SnapChacie zabawne viralowe memy związane z atmosferą wokół Super Bowl. Zyskała dzięki temu ponad 10 tys. znajomych na SnapChacie, 2,5 tys. followesów i 9 tys. fanów na Facebooku.
SnapChat sprawdził się także w kampaniach zwracających uwagę na problem ginących gatunków zwierząt czy zanieczyszczenia środowiska, realizowanych przez WWF i OndAzul. McDonald’s użył go do promocji nowego menu, TacoBell ogłaszało zmiany w menu, a Honda za jego pośrednictwem promowała nowy model Acura NSX. MTV z kolei poprzez SnapChat zaprezentowało nominacje do MTV Video Music Awards 2014.
Jak twierdzi Michał Pawłowski, Creative Director w Saatchi&Saatchi, SnapChat jest dobrym kanałem do angażowania konsumenta w gry i zabawy, teaserowania szerszych kampanii czy dawania zniżek. Karolina Skraba, Copywiter z agencji Lubię.to zauważa, że to dobre narzędzie do pokazania marki od kuchni i najlepiej sprawdzi się w kampaniach kierowanych do młodych ludzi. (mb)