Discovery Communications – właściciel Eurosportu – posiada wyłączne prawa telewizyjne i multimedialne do transmitowania Igrzysk Olimpijskich w latach 2018-2024 na terenie 50 krajów europejskich. W przekazywaniu informacji w trakcie najbliższej zimowej olimpiady w Pjongczangu nadawcę będzie wspierać Snap Inc. Współpraca między przedsiębiorstwami zawiązała się w tym roku, a porozumienie w zakresie publikacji contentu i promocji wydarzenia strony zawarły 18 października – dowiadujemy się z portalu eurosport.com.
Jak czytamy dalej, efekty wspólnej inicjatywy przedsiębiorstw będą dostępne w aplikacji, na platformie Discover. Wielojęzykowa relacja z zawodów to „wyjątkowe możliwości dla wielu marek, by zaangażować młode pokolenie kibiców”, którzy będą mogli na bieżąco śledzić olimpiadę na swoich urządzeniach mobilnych – twierdzi źródło. Snapchat zapewni użytkownikom treści także „od kuchni” (ang. behind-the-scenes) oraz content prosto od sportowców i influencerów, z którymi fani chcieliby mieć kontakt.
Dalej serwis zaznacza, że „to pierwsza tego typu europejska, wielopostaciowa współpraca”, która obejmie zarówno dzienną zakładkę „Our Stories”, jak i „Publisher Stories”. Pierwsza z nich zaprezentuje wybrane snapy opublikowane przez internautów, a druga – treści związane z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi, stworzone przez przedstawicieli mediów pod nadzorem Eurosportu.
Jak podaje portal, materiały, które znajdą się w „Our Stories”, opracuje zespół Snapchata. Zostaną one połączone ze specjalnymi nagraniami nadawcy, które będą też emitowane w serwisie streamingowym Eurosport Player. Twórcy aplikacji mają ponadto przygotować specjalne grafiki, nakładki tekstowe, animacje i dźwięki dla użytkowników, zaś przedstawiciele handlowi Discovery zapewnią markom możliwości, by dzięki reklamom na platformie mogli dotrzeć do „szerszej, młodszej i bardziej digitalowej społeczności”.
Eurosport.com przypomina, że na terenie Europy ze Snapchata korzysta średnio 57 milionów ludzi dziennie i tworzą oni zaangażowaną społeczność.
(bm)