Według raportu Comscore, Snapchat znalazł się na trzecim miejscu najbardziej popularnych aplikacji wśród 18 – 34-latków (zaraz za Facebookiem i Instagramem, ale przed Twitterem, Pinterestem i Vinem). Korzysta z niej 30 milionów użytkowników, którzy wysyłają i odbierają ponad 700 milionów zdjęć i ponad 500 milionów różnych „historii”. To również szansa dla marek, które mogą tworzyć własne legendy – czytamy w fastcocreate.com.
Marki coraz częściej szukają nowych rozwiązań technologicznych do efektywnego prowadzenia swojego biznesu. Takim rozwiązaniem w ostatnim czasie stał się Snapchat, czyli aplikacja, która łączy w sobie błyskawiczność, kreatywność oraz elementy mediów społecznościowych – podkreśla autor, Jeff Beer.
Beer powołuje się na raport Comscore, według którego aplikacja Snapchata znalazła się na trzecim miejscu najbardziej popularnych aplikacji wśród 18-34-latków (zaraz za Facebookiem i Instagramem, ale przed Twitterem, Pinterestem i Vinem). Ponadto z aplikacji korzysta 30 milionów użytkowników, którzy wysyłają i odbierają ponad 700 milionów zdjęć i ponad 500 milionów różnych „historii”. To spora szansa również dla marek.
Wiele z nich, zwłaszcza te największe – takie jak: McDonald’s, Taco Bell, Heineken, HBO czy Free People, już korzysta z tej aplikacji w celach biznesowych. Po Snapchata sięgają z różnych powodów. McDonald’s tłumaczy, że „ludzie zawsze będą oglądać reklamy McDonald’s ze sportowcami i Snapchat to dobry sposób, aby dać fanom szansę na spojrzenie na swych ulubieńców raz jeszcze w takiej właśnie formie »tu« i »teraz«. To dodatkowa wartość. Błyskawiczny wideo-czat »twarzą w twarz« stwarza wiele nowych możliwości, dla firmy również. Im więcej interakcji »jeden na jeden«, tym lepszy kontakt można utrzymać z fanami” – dowiadujemy się z fastcocreate.com.
Według HBO Snapchat daje możliwość dotarcia z komunikatem bezpośrednio do fanów. „To zwycięska formuła, zwłaszcza gdy twoja grupa docelowa to młodzi ludzie” – pisze autor. I podkreśla, że według Free People użycie aplikacji to „ekskluzywne zaangażowanie, mające na celu wzmocnienie więzi między marką i jej fanami. Użycie tej aplikacji to małe ryzyko dla firm, które chcą spróbować czegoś nowego”. (kd)