Snapchat przeprowadził ankietę wśród użytkowników poruszającą temat pandemii koronawirusa. Na podstawie zebranych danych serwis społecznościowy opublikował nowe informacje na temat zachowań użytkowników w czasie COVID-19.
Na początku poruszono temat ochrony i bezpieczeństwa. Jak czytamy, w momencie, gdy świat powoli wraca do normalności, użytkownicy są spokojniejsi – zaniepokojenie koronawirusem nadal odczuwa 70 proc. badanych, jednak miesiąc wcześniej wynik ten był o dziesięć punktów procentowych wyższy. Respondenci deklarują także, że nadal podejmują dodatkowe środki ostrożności – 81 proc. z nich częściej myje ręce, 74 proc. z nich nosi maski ochronne, 77 proc. z nich zachowuje dystans społeczny.
Źródło: forbusiness.snapchat.com
Kolejnym poruszonym wątkiem jest powrót do codziennych standardowych czynności. Po stopniowym odchodzeniu od obostrzeń 69 proc. badanych odczuwa podekscytowanie, że ponownie będą mogli połączyć się z bliskimi i wrócić do normalności – czytamy. Respondenci są także zadowoleni z możliwości powrotu do spotkań towarzyskich w restauracjach i barach (55 proc.) oraz korzystania z usług fryzjerskich i kosmetycznych (48 proc.).
Ankietowani, reprezentujący grupę w wieku 12-17 lat, nie mogą z kolei doczekać się pójścia na zakupy (57 proc.) lub do kina (50 proc.). Snapchat zaznacza jednak, że wszyscy użytkownicy nadal chcą zachowywać środki ostrożności takie jak utrzymywanie społecznego dystansu (55 proc.) czy unikanie dużych grup (54 proc.).
Jak czytamy, w wyniku pandemii 60 proc. badanych planuje oszczędzać więcej pieniędzy, a 54 proc. ankietowanych kobiet chce przechowywać w domach więcej niezbędnych rzeczy.
Następne przedstawione przez Snapchata dane dotyczą kontaktowania się z bliskimi. 58 proc. respondentów potwierdziło, że w czasie pandemii mieli okazję częściej kontaktować się z przyjaciółmi czy rodziną – 57 proc. badanych ma w planach utrzymać bliższe kontakty z osobami mieszkającymi w innych miastach. Użytkownicy portalu społecznościowego najczęściej komunikowali się z bliskimi przez wiadomości tekstowe (79 proc.) lub połączenia telefoniczne i wideorozmowy (75 proc.). 31 proc. ankietowanych przyznało, że spotyka się z innymi osobiście, zachowując dystans.
Źródło: forbusiness.snapchat.com
Ostatnim opisanym przez serwis wątkiem jest wydawanie pieniędzy. Czytamy, że większość użytkowników podczas siedzenia w domu wypróbowywało nowe produkty – 40 proc. badanych przyznaje, że podczas izolacji kupiło coś, na co normalnie by się nie zdecydowało, a ponad 30 proc. ankietowanych kupiło coś nowego ze względu na polecenia przyjaciół. 20 proc. respondentów postanowiło przeznaczyć swoje pieniądze na sprzęt fitness, 38 proc. badanych woli kupować przedmioty związane z hobby, a ponad jedna trzecia – wydawać na rozrywkę (filmy i gry), aby się nie nudzić. 30 proc. ankietowanych zadeklarowało także, że w czasie pandemii korzystało z dostaw do domu artykułów takich jak żywność i chemia gospodarcza.
Snapchat zaznacza, że przedstawione dane odzwierciedlają opinie użytkowników w określonym momencie i mogą zmieniać się wraz z rozwojem sytuacji. Serwis społecznościowy informuje także, że nadal będzie sprawdzać reakcje i zachowania swojej społeczności, aby lepiej ją zrozumieć w tej niecodziennej sytuacji.
O ankietach:
Ankiety przeprowadzano w aplikacji w paru różnych przedziałach czasowych: 29 marca-4 kwietnia 2020 roku oraz w maju – 2-6, 6-11 i 8-13. Liczba respondentów różniła się w przypadku większości pytań. Z pełnymi danymi dotyczącymi każdego z pytań można zapoznać się na stronie. (ak)