Snapchat postanowił wyjść naprzeciw obecnym potrzebom marketerów i opublikował krótki poradnik dotyczący prowadzenia komunikacji w serwisie w czasie pandemii koronawirusa. Jak czytamy na stronie forbusiness.snapchat.com, wirus SARS-CoV-2 mocno zmienił sposób, w jaki marki mogą dotrzeć do odbiorców i wejść z nimi w interakcję.
Portal społecznościowy zwrócił przede wszystkim uwagę, że podstawą jest zrozumienie aktualnych potrzeb klientów i dopasowanie się do nich. Zdaniem serwisu nie powinno się wykorzystywać globalnego kryzysu do promocji swoich produktów lub usług. Lepiej jest tworzyć rozważne i wartościowe treści. Snapchat sugeruje m.in., aby beneficjentem stał się odbiorca, nie marka, a marketing CTA (call-to-action) zastąpić prezentowaniem wartości firmy. Czytamy, że sprawdzą się treści pozytywne, wywołujące uśmiech użytkowników oraz te, które zapewnią im rozrywkę. Warto również pokazać, że firma wspiera utrzymywanie więzi z rodziną i znajomymi, którzy zostali od siebie odizolowani.
Dalej serwis sugerował, aby stać się zaufanym źródłem informacji m.in. przez promowanie faktów i nierozprzestrzenianie dezinformacji. Pozytywnie zadziała także wspieranie lokalnych społeczności oraz dziękowanie obserwatorom za przestrzeganie zaleceń rządowych. Snapchat zwrócił też uwagę, że niektóre firmy są zmuszone do prowadzenia procesów rekrutacyjnych z powodu braku personelu – warto, aby również ta część działalności była prowadzona w sposób pozytywny i kreatywny.
Marki mogą także angażować swoich odbiorców dzięki dopasowaniu się do nowego stylu życia. Zdaniem portalu społecznościowego pomocne jest tworzenie treści DIY (które obecnie są popularniejsze niż kiedykolwiek), przekazywanie trików dotyczących pracy i przebywania w domu oraz wspieranie domowych zajęć fizycznych. Jak podaje Snapchat, użytkownicy interesują się także medytacją i zdrowiem psychicznym, a rodzice szukają sposobów na zainteresowanie dzieci. Wiele osób korzysta także z dostaw produktów i jedzenia do domu, co również jest wskazówką dla firm oferujących tego typu usługi, aby dopasować je do obecnie panujących warunków i informować o podejmowanych przez siebie działaniach.
Czytaj także: Snapchat pokazuje, jak użytkownicy zachowują się w czasie pandemii koronawirusa
(ak)