Snapchat wprowadza na rynek własny produkt – okulary przeciwsłoneczne z wbudowaną kamerą. Co więcej, aplikacja już nie bedzie nosić nazwy Snapchat – podaje independent.co.uk.
Snap Inc. – to nowe określenie popularnej platformy, okulary mają natomiast nazywać się Spectacles – czytamy.
Dalej dowiadujemy się, że materiały stworzone za pośrednictwem Spectacles będą dostępne w sekcji Memories.
Jak informuje źródło, choć pomysł Snapchata przypomina Google Glass, to jest lepiej zaprojektowany i prostszy. Spectacles sa równiez tańsze – mają kosztować około 100 funtów, podczas gdy te od Google’a – 1000 funtów.
Spectacles mają według Snapchata „działać w trybie pełnoekranowym na każdym urządzeniu, w dowolnej orientacji i oddawać ludzką perspektywę z 115-stopniowym polem widzenia”. Firma twiedzi, że stworzyła „jedną z najmniejszych bezprzewodowych kamer na świecie”- czytamy.
By rozpocząć nagrywanie wystarczy nacisnąć przycisk dyskretnie umieszczony na krawędzi urządzenia. Bateria ma działać co najmniej dzień, nagranie nie może jednak przekroczyć 30 sekund. Obrazy będą bezprzewodowo synchronizowane z aplikacją. Bedzie je można udostepniać w wybranych kanalach social media – informuje źródło.
Na koniec dowiadujemy się, że produkt nie bedzie od razu dostępny dla wszystkich. Firma chce bowiem najpierw sprawdzić, czy Spectacles przypadną odbiorcom do gustu. O strategii wolnego wprowadzania produktu na rynek powiedział Wall Street Journal sam twórca Snapchata Evan Spiegel. (ak)