piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościSocial CRM w cenie

Social CRM w cenie

„Działania przedsiębiorstw, które inwestują pieniądze w samą obecność w mediach spółecznościowych i budowanie sieci kontaktów, a zapominają o zastosowaniu narzędzi mierzących efektywność prowadzonych kampanii, mogą przynieść więcej strat niż zysków” – przekonuje Piotr Krzysztoporski w Gazecie Finansowej.

Jak pisze Krzysztoporski, social CRM to zagadnienie stosunkowo nowe w polskiej branży IT. należy o nim jednak pamiętać podczas decyzji o obecności firmy w mediach spółecznościowych. Autor przestrzega przed tym, że obec­ność firmy w social mediach niewsparta przez rozwiązania IT, może okazać się niewłaściwym posunięciem. Zaznacza jednocześnie, ze interakcje z klientami za pośrednictwem social mediów charakteryzują się większą anoni­mowością niż ma to miejsce np. podczas spo­tkań bezpośrednich czy prowadzonych rozmów telefonicznych. Oznacza to według niego, że nawiązywana re­lacja może być słabsza, „ponieważ klient nie zawsze będzie czuł się zobowiązany do utrzymy­wania kontaktu z firmą, w tym odpowiadania na jej zapytania”. „Szczególnie w takich przypad­kach trudno sobie wyobrazić prowadzenie kam­panii bez wdrożenia narzędzi umożliwiających monitoring działań oraz ocenę efektywności. Nasze obserwacje i doświadczenia wskazują, że podczas prowadzenia działań związanych z klientami niezwykle istotna jest dokładna analiza danych. Jest to możliwe między innymi dzięki narzędziom, które umożliwiają pozyski­wanie informacji na temat zachowań i preferen­cji klientów – również w czasie rzeczywistym” – czytamy w artykule. (es)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj