niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSocial media nie są odpowiednim narzędziem dla marketerów?

Social media nie są odpowiednim narzędziem dla marketerów?

Czym są social media – narzędziem promocji, sposobem na budowę marki, a może miejscem do zarządzania reputacją? Badanie przeprowadzone na Northwestern University w USA pokazuje, że tylko 10 proc. internautów dzieli się informacjami o ulubionych markach – informuje portal brandrepublic.com.

Analiza przeprowadzona przez Dona E. Schultza i Martina Blocka pokazuje, jak zachowywali się konsumenci i marki w social mediach przez ostatnie 10 lat. Okazuje się, że social media to niekoniecznie idealne narzędzie dla marketerów – czytamy w serwisie brandrepublic.com. Zdają się to potwierdzać odpowiedzi respondentów – większość z nich stwierdziła, że nie ma marek, które preferuje. Schultz zastanawia się także, czy może social media to nie miejsce jedynie dla niszowych marek, które mają wąskie grono odbiorców. W swoich rozważaniach idzie nawet dalej – uważa, że dla dużych marek społecznościówki mogą być szkodliwe. Teoria ta ma także innych zwolenników. Zdaniem Petera Fielda, zajmującego się badaniem m.in. kampanii marek w  social mediach, nie zawsze firmy zastanawiają się, czy powinny być obecne w portalach społecznościowych, co może być dla nich szkodliwe. Zaś celem Facebooka jest przyciągnięcie marek, bo na nich może zarabiać. Co na to społecznościowy gigant? James Quarles, dyrektor regionalny Facebooka w Europie, podkreśla, że obecność w portalu umożliwia dialog z konsumentami. A to, co jest naprawdę ważne, to nie ilość fanów, ale zaangażowanie konsumentów – dodaje. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj