Media społecznościowe całkowicie zmieniły komunikację w czasach kryzysu. Dzięki nim, firmy mogą opracować skuteczną strategię i szybciej dotrzeć do stron sporu. „Nowe media stwarzają nowe wyzwania” – powiedział Jon Hallock w wywiadzie dla prnewsonline.com.
Jak czytamy, social media mogą działać jako bardzo szybki i skuteczny sposób komunikowania się w przypadku kryzysu. Facebook czy Twitter to społeczne kanały medialne, które mają szerszy zasięg dotarcia, niż wysyłane dziennikarzom komunikaty prasowe.
Hallock podaje przykład firmy CareCloud, która ma zespół odpowiadający za reagowanie na sytuacje kryzysowe. Jak podkreśla, kluczowym elementem przy tego typu działaniach jest monitoring social mediów.
Jaka przyszłość czeka media społecznościowe? Zdaniem Hallocka firmy będą wykorzystywać potencjał social mediów w coraz większym stopniu, niż dotychczas. „W najbliższych latach dla organizacji kluczowym elementem ogólnej strategii firmy będzie odpowiednia komunikacja. To oczywiste, że głównym źródłem informacji staną się media społecznościowe. PR-owcy powinny być przygotowani na zmiany” – dodaje. (mw)