Serwisy informacyjne tracą użytkowników, zaś Facebook odnotowuje wzrost o 500 tys. w ciągu miesiąca. W czerwcu liczba użytkowników tego portalu społecznościowego sięgnęła prawie 11,6 mln.
W najnowszym badaniu, przeprowadzonym przez Magapanel PBI/Gemius, pierwsze miejsce w rankingu zajmuje google.pl. Okazuje się, że jest to najpopularniejszy serwis w Polsce, który posiada 16,4 mln odbiorców. Na drugiej pozycji, z 12,3 mln użytkowników, znajduje się Onet.pl, a za nim youtube.com, który zamyka pierwszą trójkę czerwcowego rankingu.
Spadki w notowaniach odnotowały serwisy informacyjne, takie jak gazeta.pl (o 200 tys. mniej niż w maju) oraz serwisy handlowe. Najlepiej wypadły serwisy społecznościowe oraz serwisy zakupów grupowych – Groupon, Gruper, Citeam, MyDeal – które uplasowały się w czołówce serwisów handlowych.
Rosną natomiast media społecznościowe: nk.pl, znajdująca się na 4 pozycji w rankingu, ma o 200 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem. Facebook, główny konkurent, w szybkim tempie dogania nk.pl, mając już prawie 11,6 mln użytkowników. (kg)
PRoto.pl i Heureka zapraszają na szkolenia: “Facebook bez tajemnic” – już 31 sierpnia 2011 oraz “Jak odniesć sukces w social mediach?” – już 6 września 2011 w Warszawie.