Specjaliści public relations coraz więcej czasu poświęcają mediom społecznościowym: publikują posty, rozpowszechniają zdjęcia i klipy wideo. Umiejętność sprawnego poruszania się w social mediach jest dla PR-owców bardzo cenna, jednak nie może być podstawą całej komunikacji – pisze Matthew Schwartz z PR News.
Z badania PR News dotyczącego wynagrodzeń otrzymywanych przez specjalistów od komunikacji wynika, iż obszary public relations najbardziej doceniane przed pojawieniem się social mediów na tak dużą skalę, wciąż pozostają dyscyplinami najlepiej opłacanymi oraz najistotniejszymi z punktu widzenia rozwoju kariery zawodowej.
57 proc. menedżerów podkreśliło, iż podstawową umiejętnością PR-owców powinna być łatwość nawiązywania i podtrzymywania stałych relacji z mediami. Prawie tyle samo osób (56 proc.) było przekonanych o wartości tradycyjnych tekstów i komunikatów: co prawda są one stosowane także w social i digital mediach, jednak badania pokazują, iż kluczowa w tym wypadku jest forma komunikacji, a nie jej kanał.
W przeprowadzonej pod koniec ubiegłego roku ankiecie wzięło udział 1586 przedstawicieli różnych dziedzin PR. Badanie ujawniło kilka niespodziewanych faktów: umiejętność przeprowadzania badań (jako stałego elementu kampanii PR) doceniło tylko 15 proc. respondentów, a jedynie co czwarty badany był zdania, iż zdolności związane z zarządzaniem kryzysowym mogą być gwarancją sukcesów w branży.
Wykres przedstawia pełną listę umiejętności, które, według specjalistów PR-u, są najbardziej istotne dla rozwoju kariery zawodowej:
(jl)