poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSocial media w biznesie: na to potrzeba czasu

Social media w biznesie: na to potrzeba czasu

Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu firmy to przede wszystkim budowanie relacji z konsumentem. „Na to potrzeba czasu” – twierdzi Spencer Tyler, współzałożyciel, szef produkcji w CPofA (Continuity Publishers of America).

Jak podkreśla autorka tekstu, Alyson Shontell, największym błędem osób odpowiedzialnych za prowadzenie social mediów w danej firmie jest przede wszystkim niedostosowywanie się do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Brak konkretnych odpowiedzi na pytania użytkowników, brak reakcji na prośby i komentarze czy też przesadne skupianie się na autopromocji stanowią poważny problem dla poprawnego funkcjonowania dobrego wizerunku firmy.

Shontell zaznacza też, że samo zaangażowanie social mediów w działalność firmy nie poprawi jej funkcjonowania, a może wręcz wpłynąć na jej negatywny wizerunek. Nie można przecież oczekiwać, że Facebook czy Tweeter „zrobią całą robotę” –  to nierealne.

Debbie Harris, mówca i trener dla Facebooka i LinkedIn, twierdzi, że „najbardziej pożądane media społecznościowe stosują bardziej zasadę sprintu niż maratonu”. „Z początku bardzo się angażują w regularne dodawanie postów dbając o klientów, potem niestety ta regularność zanika. Szkoda, firmy nie wykorzystują wszystkich reklamowych możliwości Facebooka i LinkedIn” – tłumaczy. I dodaje, by pamiętać, że na pozytywny wizerunek firmy pracuje się latami, natomiast poprzez nieumiejętne działania można go zniszczyć w mgnieniu oka. „Moi wspólnicy twierdzą, że to raczej maraton, nie sprint. Najważniejszy jest czas, bo wszystko opiera się na budowaniu relacji” –  twierdzi Harris.  (KD)


Social media w komunikacji firmysprawdź moduł internetowego kursu PR-u Akademii PRoto


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj