Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu firmy to przede wszystkim budowanie relacji z konsumentem. „Na to potrzeba czasu” – twierdzi Spencer Tyler, współzałożyciel, szef produkcji w CPofA (Continuity Publishers of America).
Jak podkreśla autorka tekstu, Alyson Shontell, największym błędem osób odpowiedzialnych za prowadzenie social mediów w danej firmie jest przede wszystkim niedostosowywanie się do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Brak konkretnych odpowiedzi na pytania użytkowników, brak reakcji na prośby i komentarze czy też przesadne skupianie się na autopromocji stanowią poważny problem dla poprawnego funkcjonowania dobrego wizerunku firmy.
Shontell zaznacza też, że samo zaangażowanie social mediów w działalność firmy nie poprawi jej funkcjonowania, a może wręcz wpłynąć na jej negatywny wizerunek. Nie można przecież oczekiwać, że Facebook czy Tweeter „zrobią całą robotę” – to nierealne.
Debbie Harris, mówca i trener dla Facebooka i LinkedIn, twierdzi, że „najbardziej pożądane media społecznościowe stosują bardziej zasadę sprintu niż maratonu”. „Z początku bardzo się angażują w regularne dodawanie postów dbając o klientów, potem niestety ta regularność zanika. Szkoda, firmy nie wykorzystują wszystkich reklamowych możliwości Facebooka i LinkedIn” – tłumaczy. I dodaje, by pamiętać, że na pozytywny wizerunek firmy pracuje się latami, natomiast poprzez nieumiejętne działania można go zniszczyć w mgnieniu oka. „Moi wspólnicy twierdzą, że to raczej maraton, nie sprint. Najważniejszy jest czas, bo wszystko opiera się na budowaniu relacji” – twierdzi Harris. (KD)
Social media w komunikacji firmy – sprawdź moduł internetowego kursu PR-u Akademii PRoto