Skuteczne działania w social mediach pomagają osiągnąć sukces w biznesie. Ostatnie badania przeprowadzone przez Shareaholic wykazały, że niemal 30 proc. ruchu na stronach generowane jest z portali społecznościowych – czytamy w serwisie Entrepreneur.
Co robić, by pobudzić marketing w social mediach?
- Tworzyć niestandardowo sformatowane tweety. Tylko takie nie zginą w natłoku informacji. Podział wiersza, unikatowy kolor czcionki czy zabawna emotikona przyciągną uwagę czytelnika.
- Pisać dłuższe posty. Twitter limituje znaki, ale już w Google+ można rozpocząć dyskusję dłuższym wpisem.
- Tworzyć grupy. Zasięg stron firmowych stale maleje, przedsiębiorcy powinni więc rozważyć tworzenie grup, których zaletą jest możliwość bezpośredniego powiadamiania o aktualizacjach.
- Wzywać do działania. W pobudzeniu ruchu sprawdzają się dodatkowe przyciski „call to action” w poście.
- Działać na wielu platformach. To pozwoli połączyć fanów z wielu serwisów, a regularne wpisy zapewnią stałą popularność.
- Ułatwiać kontakty. Klienci i użytkownicy lubią poznawać ludzi myślących podobnie, warto ich zachęcić do współpracy. Jeśli nawiążą relację, będą odwoływać się do marki jako przedmiotu wspólnego zainteresowania.
- Być trochę dziwnym. Ostrożne zachowania nie gwarantują niczego, warto nieco zaryzykować, bo odbiorcy najbardziej cenią autentyczność.
- Odpowiadać za swoje działania. Dobrzy przedsiębiorcy wiedzą, jak sprzeciwić się klientowi i nie żałować. Działanie musi być szczere, uczciwe i uzasadnione.
- Podkreślać pozytywy. Lepiej zwracać uwagę na optymistyczne aspekty, podnosić na duchu. Ludzie chętniej dzielą się pozytywnymi emocjami.
- Sugerować format odpowiedzi. Na pytania otwarte bez wskazówek odpowiadają nieliczni. Wskazana forma rozbudza kreatywność odpowiadających.
- Zaangażować celebrytę. Przejęcie prowadzenia konta przez kogoś znanego wzbudzi wiele szumu wokół firmy. Trzeba być jednak ostrożnym i pewnym zdolności tej osoby. (mb)