poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSocial media: warto być trochę dziwnym

Social media: warto być trochę dziwnym

Skuteczne działania w social mediach pomagają osiągnąć sukces w biznesie. Ostatnie badania przeprowadzone przez Shareaholic wykazały, że niemal 30 proc. ruchu na stronach generowane jest z portali społecznościowych – czytamy w serwisie Entrepreneur.

Co robić, by pobudzić marketing w social mediach?

  1. Tworzyć niestandardowo sformatowane tweety. Tylko takie nie zginą w natłoku informacji. Podział wiersza, unikatowy kolor czcionki czy zabawna emotikona przyciągną uwagę czytelnika.
  2. Pisać dłuższe posty. Twitter limituje znaki, ale już w Google+ można rozpocząć dyskusję dłuższym wpisem.
  3. Tworzyć grupy. Zasięg stron firmowych stale maleje, przedsiębiorcy powinni więc rozważyć tworzenie grup, których zaletą jest możliwość bezpośredniego powiadamiania o aktualizacjach.
  4. Wzywać do działania. W pobudzeniu ruchu sprawdzają się dodatkowe przyciski „call to action” w poście.
  5. Działać na wielu platformach. To pozwoli połączyć fanów z wielu serwisów, a regularne wpisy zapewnią stałą popularność.
  6. Ułatwiać kontakty. Klienci i użytkownicy lubią poznawać ludzi myślących podobnie, warto ich zachęcić do współpracy. Jeśli nawiążą relację, będą odwoływać się do marki jako przedmiotu wspólnego zainteresowania.
  7. Być trochę dziwnym. Ostrożne zachowania nie gwarantują niczego, warto nieco zaryzykować, bo odbiorcy najbardziej cenią autentyczność.
  8. Odpowiadać za swoje działania. Dobrzy przedsiębiorcy wiedzą, jak sprzeciwić się klientowi i nie żałować. Działanie musi być szczere, uczciwe i uzasadnione.
  9. Podkreślać pozytywy. Lepiej zwracać uwagę na optymistyczne aspekty, podnosić na duchu. Ludzie chętniej dzielą się pozytywnymi emocjami.
  10. Sugerować format odpowiedzi. Na pytania otwarte bez wskazówek odpowiadają nieliczni. Wskazana forma rozbudza kreatywność odpowiadających.
  11. Zaangażować celebrytę. Przejęcie prowadzenia konta przez kogoś znanego wzbudzi wiele szumu wokół firmy. Trzeba być jednak ostrożnym i pewnym zdolności tej osoby. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj