Marka piw smakowych Somersby, należąca do koncernu Carlsberg Polska, przechodzi rebranding. Zmiany obejmują odświeżenie logo, wprowadzenie nowych opakowań produktów oraz uruchomienie platformy komunikacyjnej pod hasłem „Isn’t that wonderful”. Jak czytamy w informacji prasowej, zaprezentowany branding ma podkreślać „towarzyski i optymistyczny charakter firmy”, a nowa idea kreatywna ma pokazywać, że „Somersby jest marką optymistyczną, pełną energii, otwartą i wyznaczającą trendy”.
W logo marki pozostało drzewo jabłoni, uległo jednak zmianom, które mają odzwierciedlać cechy bliskie Somersby: „optymizm, żywe i apetyczne kolory oraz wyznaczanie trendów” – wyjaśniają przedstawiciele marki. Odświeżone logo zaprojektowano w systemie Fix&Flex – stałym elementem każdej z czterech odmian jest charakterystyczne drzewo jabłoni (tzw. Fix), z kolei zmienia się jego charakter oraz kolor (tzw. Flex), dzięki czemu kolorystyka i wygląd logo są dopasowane do poszczególnych wariantów smakowych – czytamy w komunikacie producenta.
Poprzednie logo marki obowiązywało od 2012 roku (od momentu pojawienia się Somersby na polskim rynku).
Dotychczasowy wygląd produktów i logo Somersby
W ramach rebrandingu powstała także nowa platforma komunikacyjna „Isn’t that wonderful”, w ramach której przygotowano spot wideo (emitowany m.in. w głównych i tematycznych kanałach telewizyjnych), komunikację w digitalu oraz działania angażujące konsumentów.
Pierwsze opakowania z odświeżonym brandingiem zaczęły trafiać na półki sklepowe już w grudniu 2018 roku. Zmiany wprowadzane są globalnie. Za projekt nowego wyglądu marki odpowiada Elmwood, z kolei jego przełożeniem na opakowania zajęła się agencja Everland. Spot reklamowy przygotowała agencja Grey, a Work&Fun zaadoptowało go na rynek polski. (bm)