W lipcu 2019 roku wystartowała kampania promocyjna miasta Sosnowca – „Sosnowiec All Inclusive”. Projekt składa się z dwóch części – pierwsza to konkurs fotograficzny i filmowy skierowany do mieszkańców Sosnowca, druga składa się z materiałów promocyjnych przygotowanych dla turystów spoza miasta, zachęcających do jego odwiedzenia.
Jury konkursowe wybierze najlepsze prace, dokumentujące sposoby promowania przez sosnowiczan miasta podczas wakacji w dowolnym miejscu na Ziemi. Konkurs ruszył 1 lipca 2019 roku i potrwa do 2 września.
„W ten sposób motywujemy i dajemy możliwość, aby sami mieszkańcy Sosnowca promowali swoje miasto poza jego »granicami«. Liczymy na kreatywność i innowacyjność w pomysłach, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku” – powiedział prezydent Sosnowca, Arkadiusz Chęciński.
„Sosnowiec All Inclusive” to również kampania skierowana do turystów spoza Sosnowca, która ma ich zachęcić do odwiedzenia miejscowości w trakcie wakacji. W ramach projektu miasto przygotowało katalog z atrakcjami dostępnymi w mieście. Zaprojektowano również specjalne paszporty, które są ważne 30 dni, jednak, jak czytamy na stronie, władze zastanawiają się nad „całkowitym zniesieniem wiz”.
Kampania promocyjna ma trwać przez całe wakacje. Materiały związane z projektem rozpowszechniane będą w prasie i portalach internetowych, a także rozgłośniach radiowych. Paszporty rozdawane będą potencjalnym turystom bezpośrednio przez ambasadorów akcji, a katalogi z atrakcjami zostaną wysłane pocztą do instytucji, firm i korporacji. Dodatkowo przez okres trwania kampanii organizowane będą eventy z „celnikiem”, który będzie sprawdzać posiadanie odpowiednich dokumentów lub je wręczać.
Organizatorzy projektu przygotowali także „aktywne pikniki”, które odbywać się będą przez siedem niedziel w wakacje, a w wybrane soboty organizowane będą koncerty Sosnowieckiej Orkiestry Dętej. (pm)
Czytaj także: Baba z Radomia powinna być dumna!