Nie brak opinii, że praca specjalisty od mediów społecznościowych sprowadza się do siedzenia na Facebooku – czytamy w serwisie gazetapraca.pl. Co tak naprawdę robią specjaliści od SM?
„Faktycznie mamy do czynienia z takim postrzeganiem” – przyznaje Nina Kasiorkiewicz z Netmorrow, agencji specjalizującej się w marketingu internetowym. Zakres obowiązków specjalisty ds. mediów społecznościowych jest w praktyce szerszy. Inicjuje on dyskusje z obecnymi i potencjalnymi klientami, odpowiada za przygotowanie aplikacji i gier oraz stron internetowych. Jego praca nie ogranicza się tylko do Facebooka – korzysta on z kanałów komunikacji takich jak fora internetowe, mikroblogi, serwisy z materiałami filmowymi.
Zarobki specjalistów ds. mediów społecznościowych mogą się wahać od 2 do 7-8 tys. zł na rękę. Wszystko zależy od stanowiska – w małych firmach specjalista zajmuje się komunikacją w sieci i jednoczesnej przygotowuje strategię komunikacyjną. W wyspecjalizowanych agencjach istnieje szereg funkcji. Właśnie tutaj najbardziej doświadczeni specjaliści mogą liczyć na 7-8 tys. złotych. (ks)